Obstretică și Ginecologie

la telefon: 0269 44 14 15

sau

la recepția Clinicii Medicale Carpe Diem

Ginecologia este un domeniu al medicinii, care studiază bolile prezente doar la organismul feminin. Aceste boli intră în competenţa medicului ginecolog. Există ginecologie pentru copii (dezvoltarea sistemului reproductiv la fete), endocrinologie (reglarea proceselor de schimb şi efectele lor asupra sistemului reproductiv) şi ginecologie pentru femei.

Dezechilibrul hormonal poate provoca de asemenea unele boli la femei. Ginecologia se ocupă de întrebările legate de contracepţie şi planificarea familiei, tulburări menstruale, patologii ale menopauzei şi altele.

Obstetrică — domeniu al medicinei care studiază schimbările în organism la femei legate de sarcină, naştere şi post naştere. De asemenea, obstetrica se ocupă de tratamentul şi prevenirea patologiilor şi a complicaţiilor în timpul naşterii.

Întârzierea menstruaţiei, toxicoză, creşterea temperaturii, dureri ale glandelor mamare - toate acestea împreună sau separate sunt simptome ale sarcinii. Absenţa sau prezenţa acestor simptome nu reprezintă, totuşi, motive suficiente pentru stabilirea sarcinii. Prezenţa sarcinii în proporţie de 100% o poate stabili doar medicul obstetrician-ginecolog.

Medicul obstetrician-ginecolog se ocupă, în primul rând, de supravegherea sarcinii şi naşterii, precum şi de patologiile sarcinii şi ale naşterii. Obstetrica tratează bolile ginecologice în timpul sarcinii, problemele de infertilitate, avortul spontan şi perioada postnatală.